آسیب های چشم

شش عضله چشم:

در کنترل کردن عضلات چشم، 6 عضله دخالت دارند؛ که یکی از این عضلات، چشم ها را به سمت داخل و دیگری به سمت خارج حرکت میدهد. و البته 4 عضله دیگر هم در حرکت دادن چشم به سمت بالا، پایین و گوشه ها دخالت دارند. و نکته قابل توجه این است که برای تمکز 2 چشم به روی یک نقطه، عملکرد همزمان و هماهنگ عضلات چشم الزامی میباشد.

ناخنک چیست :

آسیب های چشم -سایت خبری ازدیدما

به رشد کردن غیر طبیعی ضایعه گوشتی در گوشه داخلی چشم ناخنک میگویند؛ که البته سرطانی هم نیست. اگر ناخنک در روی قرنیه رشد بکند، دید فرد را تا حدی محدود میکند این ضایعه به احتمال زیاد باید با جراحی برداشته شود. یکی از علت های بوجود آمدن این ضایعه برخورد طولانی مدت با اشعه فرابنفش باشد.

قرارگرفتن طولانی در معرض خورشید :

آسیب های چشم -سایت خبری ازدیدما

بررسی های علمی که انجام شده نشان دهنده این است که قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید، بدون هیچگونه محافظتی از چشم، میتواند که به چشم های شما صدمه بزند. به همین علت است که چشم پزشکان توصیه کرده اند به استفاده کردن از عینک آفتابی که جاذب اشعه ماورای بنفش باشد و کلاه لبه دار را در زمان مواجهه طولانی مدت با نور خورشید توصیه میکنند.

آسیب بینایی آب سیاه :

آسیب های چشم -سایت خبری ازدیدما

از دیگر بیماری های چشمی، گلوکوم یا آب سیاه میباشد که باعث آسیب عصب بینایی شده و در صورت درمان نکردن صحیح و مناسب میتواند باعث نقص بینایی یا کوری بشود. و یکی از اصلی ترین معیارهای آسیب های چشمی و خطرناک این بیماری، افزایش فشار مایع داخلی چشمی میباشد.

آسیب ناشی از آب سیاه:

آسیب های چشم -سایت خبری ازدیدما

موضوعی که بسیار قابل اهمیت است در مورد آسیب ناشی از آب سیاه چشم این است که در بیشتر موارد آسیب غیر قابل برگشت است؛ البته که درمان های مختلف طبی و جراحی (لیزری و غیر لیزری)، فقط باعث جلوگیری از پیشرفت این بیماری و آسیب بیشتر چشم میشوند. بدین علت شروع به موقع برای درمان و پیگیری های منظم بسیار ضروری میباشند.

ریزش بیش از حد اشک:

آسیب های چشم -سایت خبری ازدیدما

نگران نباشید ریزش بیش از حد اشک ناشی از پاسخ چشم به ناراحتی و تحریک است. چراکه اشک مسئول لغزنده نگه داشتن سطح چشم میباشد؛ و اگر قادر به حفظ رطوبت کافی نباشد، چشم تحریک میشود. تحریک چشم، باعث میشود به سرعت غده مولد اشک را  برای آزاد سازی حجم زیادی از اشک فعال میکند. و این تولید اضافی اشک، باعث سر ریز شدن آن از چشم میشود.

تشخیص آب مروارید:

آسب های چشم -سایت خبری ازدیدما

باید بدانید که آب مروارید با معاینه توسط چشم پزشک تشخیص داده میشود و سرعت پیشرفت آن از فردی به فرد دیگر و دریک فرد، و حتی از چشمی به چشم دیگر کاملا متفاوت میباشد. و شایع ترین کاتاراکت(به کدر شدن عدسی میگویند)، در نتیجه افزایش سن اتفاق می افتد. و روند آن تدریجی میباشد؛ و البته طی سال ها پیشرفت میکند. اما متاسفانه  به صورت کلی پیش بینی روند آن امکان پذیر نمیباشد.

یکی از شایع ترین مشکلات چشمی در کودکان:

آسیب های چشم -سایت خبری ازدیدما

یکی از شایع ترین مشکلات چشمی در کودکان، دوبینی یا لوچی میباشد؛ که تقریبا حدود 4% از کودکان که کمتر از 6 سال (دختر یا پسر) را درگیر میکند. در بیماری لوچی چشم ممکن است یک یا هر دو چشم درگیر بشوند. اما علت دقیق آن معلوم و مشخص نیست ولی این مشکل در کودکانی که سابقه فامیلی دارند، شایع تر میباشد.

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + 8 =

همچنین ببینید

بستن
دکمه بازگشت به بالا

You cannot copy content of this page

بستن
بستن