ریزش بورس تا کی ادامه دارد؟

بعد از گذشت هفته پر فراز و نشیب بورس در صورتی که پیش‌بینی‌ها مثبت بودن بازار امروز را نشان می‌داد ولی شاخص بورس تا حدود دو ساعت اول کار خود، حدود ۶۰ هزار واحد ریزش داشت.

سیر نزولی بازار سهام تا چه زمانی ادامه دارد؟

مهدی رضایتی، کارشناش بازار سرمایه در گفتگو با تجار‌ت‌نیوز :
درباره دلیل ریزش شاخص بورس شنبه گفت: مجموعه عوامل بسیاری موجب تاثیرگذاری بر بازار امروز شده‌اند. ولی آخرین عامل اتفاقات شورای امنیت بود که به نوعی چشم‌انداز تورم و رشد دلار را مخدوش کرده است.

وی افزود: از جهتی هم از اوراق سلف نفتی انتظار می‌رود که نرخ سود را افزایش دهد تا بشود نقدینگی بیشتری جذب کند. که همین خودش ضربه‌ای به بازار محسوب می‌شود.
غیر از این عوامل ما شاهد خروج پول در نهادهای عمدتا دولتی از جمله: پتروشیمی و خودرویی بودیم. از جهت دیگر فروش سهام عدالت و آزادسازی مرحله دوم آن چشم‌انداز خروج پول دیگری را نشان می‌دهد.
که مبلغش هم کم نمی باشد و هیچگونه سیاست گذاری نظارتی، از طرف دولت و نهادهای دولتی روی آن صورت نگرفته است.

وی تصریح کرد: با این تفاسیر ضعف نقدینگی به شدت قابل مشاهده می باشد. و دیگر پول کافی که محرک اصلی بازار می باشد در چرخه نیست.
و در بعضی نمادها حبس شده می باشد. بیشتر عوامل به ضرر بازار است و حمایتی هم تاکنون صورت نگرفته و ممکن است خیلی منطقی نباشد که به این زودی دولت از بازار حمایت کند.

ریزش بورس تا کی ادامه دارد - سایت خبری ازدیدما
ریزش بورس تا کی ادامه دارد – سایت خبری ازدیدما

ریزش بورس تا کی ادامه دارد؟

این کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به این سوال که ریزش بورس تا چه زمانی محتمل است؟
گفت: پیش‌بینی ویژه ای نمی‌توان از روند بازار داشت ولی معاملات امروز نشانی از بازگشت بازار ندارد.

وی افزود: تا هنگامی که بازار از طرف دولت حمایت نشود ممکن است این سیر نزولی ادامه‌دار باشد . دولت می‌تواند با کاهش نرخ سود، افزایش منابع صندوق توسعه و بالا بردن سقف صندوق‌ها و هر ابزار کنترلی دیگری می‌تواند از بازار حمایت کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: متغیرهای بنیادی به نفع بازار نمیباشد، نرخ سود بانکی صعودی می باشد و چشم‌انداز دلار نزولی است که ترکیب این متغیرها به نفع بازار سهام به هیچ وجه نمی باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + 7 =

همچنین ببینید

بستن
دکمه بازگشت به بالا

You cannot copy content of this page

بستن
بستن