لک های پوست را چیکار کنیم

اگر برای درمان لکه های پوستی تمامی راه ها را امتحان کرده اید باید به شما عرض‌ کنیم که روش های ساده تری هم وجود دارند که این لکه ها را از بین میبرند. در این مقاله قصد داریم در مورد رفع جوش ها، کک ها و لک ها برایتان راه حل هایی را بیاوریم.

جوش پوست -سایت ازدیدما

جوش پوست -سایت ازدیدما

لکه های پوستی درمان میشوند؟
کدام لک در سالمندی ظاهر می شود؟

لک های پیری که از نامشان هم مشخص میباشد به علت تماس طولانی مدت با نور آفتاب و افزایش سن ظاهر میشوند. این لک ها به طور معمول مسطح و قهوه ای میباشند که در صورت و پشت دست ها هستند و به مرور پررنگ تر و وسیع تر میشوند. و باید حتما معاینه شوند چرا که امکان دارد به ضایعات بدخیم تبدیل بشوند.

آیا تغذیه هم در بروز لک تاثیر دارد؟

بله، بعضی لک ها به علت کمبود ویتامین B12 بروز میکنند. این لک ها مهمولا در اشخاصی که پوست تیره دارند شایع تر میباشد. کمبود ویتامین A، اسید فولیک و کم خونی هم میتوانند باعث بروز این مشکل بشوند.

مصرف مواد غذایی

جوش پوست --سایت ازدیدما

بعضی مواد غذایی می توانند برای بهبود کیفیت پوست کمک کننده باشند. در واقع مصرف مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان میتواند از پوست در برابر رادیکال های آزاد محافظت کند. میوه ها، سبزی های قرمز و سبز، بعضی از این آنتی اکسیدان ها محسوب میشوند.

به علاوه، خوراکی هایی که دارای ویتامین A یا E میباشند هم به سلامت افراد کمک کرده و از بروز لک جلوگیری میکنند. اما علاوه بر مصرف این خوراکی های مفید، باید حتما از ضدآفتاب هم استفاده کنید. بعضی میوه ها، ماست و سبزی ها خاصیت لایه برداری دارند و میتوانید از آنها برای بهبود لک کمک بگیرید. بهره گیری از جعفری، کرفس و لیموترش به شکل ماسک به سلامت پوست قطعا کمک میکند. اما این ماسک ها را باید درست مصرف کنید، زیرا مصرف غیراصولی آنها میتواند باعث ایجاد لک یا حساسیت شود.

به عنوان مثال ، آب جعفری حاوی ماده ای به نام «سورالن» میباشد که اگر روی پوست زده شود و فرد در برابر اشعه مضر آفتاب قرار بگیرد، نتیجه برعکس میدهد و رنگدانه های پوستی ایجاد میکند. سورالن همچنین میتواند باعث حساس شدن پوست هم شود به همین علت اگر فردی میخواهد از آب جعفری برای بهبود پوست خود استفاده کند، باید از عدم حساسیت پوستی خود مطمئن باشد، و پس از آن هم حتما از ضد آفتاب استفاده کند تا دچار لک نشود.

نوع پوست شما چیست ؟

جوش پوست --سایت ازدیدما

به شکل کلی، هر ضایعه ای که با افزایش رنگدانه همراه شود، لک پوستی نام میگیرد، و شایع ترین لک های پوستی، کک و مک ها میباشند. علاوه بر این، لک ناشی از بارداری، ماه گرفتگی و جای جوش نیز در دسته بندی لک ها جای میگیرند. به شکل کلی میتوان پوست افراد را بر اساس رنگدانه به شش دسته طبقه بندی کرد.

آن دسته از افرادی که پوست بسیار سفیدی دارند و موهایشان نارنجی میباشد، بیشتر از سایر اشخاص دچار کک و مک میشوند، این نوع پوست بیشتر در بین اروپایی ها رایج میباشد. افرادی که در شمال کشور زندگی میکنند، پوستی نزدیک به پوست افراد ساکن در اروپا دارند با تفاوت اینکه موهای افرادی که در شمال زندگی میکنند، نارنجی نمیباشد. افراد با پوست خیلی روشن، در نوع ۱ و ۲ طبقه بندی پوستی قرار میگیرند. پوست های تیره در مقابل پوست های روشن قرار میگیرند، و چندان مستعد ایجاد لک نیستند. پوست بیشتر ایرانی ها، از نوع ۳ و ۴ میباشد. هرچند که پوست اغلب افراد ساکن در جنوب کشور، از نوع ۵ و ۶ میباشد، و به نسبت سایر افراد، تیره تر محسوب میشود.
پیشگیری ها

پیشگیری با کرم

جوش پوست --سایت ازدیدما

تعداد زیادی از خانم های باردار، به دنبال روشی میگردند که دچار لک های بارداری نشوند. آنها باید قبل از انجام هرچیزی از کرم های ضدآفتاب استفاده کنند. کرم ضد آفتاب برای پیشگیری از لک باید عیار حفاظتی SPF30 به بالا را داشته باشد. خانم های باردار باید حتما از ضدآفتاب های فیزیکال (این نوع ضدآفتاب ها از پوست در برابر اشعه های مضر آفتاب به طور غیرشیمیایی محافظت میکنند) استفاده کنند. به صورت کلی اکثر خانم ها باید هر دو ساعت یکبار حداقل به اندازه نصف قاشق چایخوری کرم ضدآفتاب روی پوست خود بزنند تا از ایجاد لک روی پوست خود جلوگیری کنند.

از آفتاب فرار کنید

جوش پوست --سایت ازدیدما

عوامل بسیاری می توانند در ایجاد لک نقش داشته باشند، البته مهم ترین عامل ایجاد لک، اشعه مضر آفتاب میباشد. آن دسته از افرادی که پوست روشنی دارند، با قرارگیری در برابر اشعه مضر آفتاب، به راحتی دچار لک میشوند. ولی افراد با پوست تیره در برابر اشعه مضر آفتاب مقاوم تر میباشند. البته این به آن معنا نیست که این دسته از افراد میتوانند بدون دغدغه در برابر نور مضر آفتاب قرار بگیرند. اختلالات هورمونی، هم عامل دیگری میباشد که میتواند باعث ایجاد لک پوستی شود.

به عنوان مثال، اختلالات هورمونی مقطعی از جمله بارداری میتواند باعث بوجود آمدن لک پوستی شود. لک های پوستی به طور معمول در نقاط برآمده صورت مثل چانه، بینی، گونه ها و بین دو ابرو ایجاد میشوند. آن دسته از خانم هایی که مراقبت های پوستی را به خوبی انجام نمیدهند و در زمان بارداری از کرم ضدآفتاب مناسب این دوران استفاده نمیکنند، به راحتی دچار لک میشوند. خانم های مبتلا به سندرم پلی کیستیک تخمدان (PCO)، گروه دیگری از افراد میباشند که به علت اختلالات هورمونی میتوانند دچار لک شوند. به علاوه، بعضی داروها مانند قرص های ضدبارداری هم میتوانند باعث بروز لک پوستی شوند. در نهایت بلوغ هم با  تغییرات هورمونی همراه میباشد، که باعث افزایش کک و مک های صورت میشود. در ادامه با ما همراه شوید با درمان قطعی جوش های پوست های چرب. با پیج ازدیدما همراه شوید تا اطلاعات بیشتر کسب کنید
جهت مشاوره رایگان با تیم تخصصی ما تماس حاصل فرمایید.

09129474791

پیج azdidema در اینستاگرام را دنبال کنید و سوال های خود را از ما بپرسید.

جوش پوست -سایت خبری ازدیدما

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − یازده =

دکمه بازگشت به بالا

You cannot copy content of this page

بستن
بستن